Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

marți, 10 mai 2011

Bine si rau*

Imi zbura asa prin cap o idee, acum tot a murit Osama si nu mai am pe cine sa dau vina ca nu mi-au ajuns sticlele de iaurt la timp. Ideea era ca abordarea asta cu binele si raul nu mai e de actualitate. Ar mai trebui introdusa o categorie. Categoria: degeaba.

Sa avem bun, rau si degeaba. Altfel cum ii incadrezi pe majoritarii astia care nu fac nimic? Nu faci bine, nu faci rau, esti degeaba. 

Stai si te uiti la televizor, sau in fata blocului, sau te holbezi pe gaura cheii, sau pe facebook, sau de unde mama dracului mai afla romanul stirile, si te oripilezi:
"Uita-te frate la nenorocitul asta, si-a omorat nevasta!"
Si te intreaba careva, eventual vecinul ala cu fruntea mare si cu mirosul permanent de PET:
"Auzi domnu' inginer? Da tu cand i-ai luat flori lu' nevastata ultima data?"
"Nu mai stiu? Cred ca de 8 martie! Sau pe 9, ca pe 8 am stat pana tarziu la munca."
"Da! Auzi, sex cand ai facut ultima data?"
"I-auzi la el de taranoi prost, ce se baga el in viata omului, da-te ba draku' ca nu-ti zic!"
"Da auzi, domnu' inginer, dumneata cam cate ore iti petreci cu nevasta-ta pe zi?"
"Pai ma scol la 8, ajung la munca la 10, plec de la munca dupa 9 ore, la 7 si la 8 sunt acasa. Mananc ceva, ma spal pe ici pe colo, mai fac niste cumparatui, ma uit la TV juma de ora si ma ia somnul!"
"Pai vezi, domnu inginer, n-ai de unde sa stii mata, poate daca te vedeai mai des cu ea si tu o omorai!"

Ipotetic vorbind cand ai facut ceva, orice, are sansa sa iasa ceva bine sau rau. Sansele ca lucrurile sa ramana la fel sunt destul de mici, daca nu spargi nuci de cocos cu capul, caz in care sunt mult prea mari, dar nu mai conteaza ca oricum n-o sa-ti mai arda de filosofie. A sta asa pe sarma si a te feri sa nu te atinga porumbeii de frica sa nu strici nimic e comod, dar nu laudabil. Plus ca ce pozitie mai ai sa comentezi lucrurile din jurul tau? Cand tu esti un obiect de decor e cam greu sa emiti judecati morale, trebuie sa te balacesti ori in bine ori in rau ca sa ai un cuvant oarecare de spus acolo.

In incheiere propun sa se deschida aceasta noua categorie, sa se aloce un zeu si tot tacamul, ca sa aiba si oamenii care nu vor nimic la ce se ruga! Sau pardon, la ce nu se ruga! Ma rog, sa aiba si ei un zeu de care sa nu-i intereseze si care sa fie complet dezinteresat de ei. Dex mi se pare un nume bun! 

Incercati sa va inchinati la Dex si daca nu se intampla nimic inseamna ca functioneaza. Aia care se inchina la caramizi sunt niste eretici si trebuie castrati. Rugaciunea la caramida, desi are acelasi efect, e satanista!

10 comentarii:

  1. Titlul articolului tau esentializeaza un adevar: la barza chioara ii face Dumnezeu cuib.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)))))))
    Huh! Ce am râs!
    Hmmm, sper că sunteţi TOŢI acasă fiindcă am o surpriză pentru voi :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vrut sa spun ca majoritarii care stau degeaba sunt berzele chioare care asteapta sa le faca Dumnezeu cuib!
    Dex, te-ai sacrifica sa fii zeul majoritarilor?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Zefira In "TOTI" ma incluzi si pe mine?

    RăspundețiȘtergere
  5. Vezi tu imediat. Stai aproape că apar. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu pot face subiectele pentru teza de nerabdare!
    Am citit Capitolul II. Ai creat asteptarea pentru cititori.

    RăspundețiȘtergere
  7. Of, Dex, granitele dintre bine si rau sunt foarte vagi. Plus ca nu putem fi degeaba o viata intreaga, in diverse momente ale evolutiei noastre, tot ,,clacam", inspre bine sau inspre rau si, astfel, suparam divinitatea doxata.
    Dincolo de asta, ai pus problema interesant. Absenta raului nu presupune automat prezenta binelui, si, probabil nici invers nu e valabil. Nu or fi de vina nuantele de gri ? :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu exista nuante de gri la: "azi n-am facut nimic!".
    Poti face nuante de gri la: "azi am frecat-o pana la 6 seara si dupa am furat acadeaua unui copil, dar i-am dat 15 lei sa-si ia o sticla de vodca."
    Mie categoria mi se pare la fel de clara ca si binele si raul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mmm, posibil sa fie asa cum zici, sa existe o astfel de categorie. Dar mie mi se pare asa ciudat sa ,,nu faci nimic", chiar nimic, toata ziua. Tot interactionezi cu cineva, daca nu, tot stergi un praf sau spargi o vaza... Si daca nu faci nimic, ceea ce gandesti nu se pune ?

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !