Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

sâmbătă, 9 aprilie 2011

Eu sunt Mefisto, adica Dracu`

Nu prea știu ce as putea să scriu despre Toma Caragiu în afara de faptul ca îmi este aproape imposibil sa nu zambesc macar, de multe ori doar cand îl văd. In spatele lui Toma Caragiu , era Toma Caragiu - poetul, pentru mine a fost o surpriza.

"- Vrei să ascultăm muzică? Versuri? mi-a zis, îşi amintea Va­lentin Silvestru.
 - Ce fel de versuri?, am întrebat, presupunând că ar fi vorba de un disc al vreunui poet. 
 - Versuri... Apoi dumneata mă primeşti în casă, ai o clipă de odihnă şi eu să te pun să spui versuri? Ale mele.
      Am privit surprins caietul. 

 -Credeam că ştiu despre dumneata... 
 - Aici sunt lucruri despre care nu ştie nimeni. Fiindcă nu vreau eu. E sufletul meu pe tavă.
     Citea încet, tărăgănat, silindu-se vizibil să nu joace; voia să văd şi să aud poetul, nu actorul. Glasul era me­lan­colic, ochii înceţoşaţi, surâsul stins. Am vorbit apoi până seara târziu despre poezie. La îndemnul meu să publice câteva, a zâmbit stingherit, spunând că nu e încă vremea. 
 - De-ai şti câte-am scris..."



" ...Strada e udă de primă­va­ră şi mă plimb prin­tre trecători cu spumă de bere în gând, îmi creşte sângele de do­ruri şi n-am cui da un telefon să-i spun că-s vesel de sus şi până jos, că-n clipa asta mi se pare că, oricât ar curge Dunărea, el n-a mu­rit de tot, că el încă ne trebuie şi că fără el ne-ar fi urât, chiar dacă iarba creşte peste amintiri" Mircea Diaconu.

4 comentarii:

  1. Cred că aş fi în stare să privesc filmul Actorul şi sălbaticii şi a suta oară, dar în fapt nici nu mai ştiu de câte ori l-am văzut că am pierdut şirul

    RăspundețiȘtergere
  2. In acelasi teribil cutremur au murit si Doina Badea si Alexandru Bocanet, Al Ivasiuc, scriitorul.
    Doina Badea nu era o femeie frumoasa, dar avea o voce minunata. Romanii, razatori cum ii stim, o porecleau "Vaca marii".Abia dupa moartea ei au devenit mai ingaduitori.
    Pe Toma Caragiu mi-l amintesc in rolul lui Tanase.Replica i-a dat-o minunat Marin Moraru.

    RăspundețiȘtergere
  3. Plasat la granita dintre snoava populara si monologul modern, textul interpretat dovedeste inca o data, cu umor si ironie, ca uneltirile pamantesti ale umanului intrec imaginatia Iadului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Operatiunea monstru...capodopera...ehee

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !