Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

miercuri, 17 august 2011

Jidanii lu' DEX

jidan s. m. [At: NEGRUZZI, S. I, 324 / V: (reg.) jâdan, judan / Pl: jidani / E: jid + -an] 1. (Pop.; prt) Evreu. 2. (Prt) Termen injurios la adresa evreilor. 3. (Pop.; îs) jidan botezat Creștin cu apucături rele. 4. (Pop.; îe) A avea cap de jidan A umbla cu înșelăciuni. 5.(Pop.; îe) Parcă se bat jidanii la gura lui Se spune despre cineva care vorbește repede și nedeslușit. 6. (Pop.; îe) Când vor ieși jidanii la seceră Niciodată. 7. (Ent.; reg.) Jidov (8). 8. (Orn.) Corb-de-noapte 

Din "Micul Dictionar Academic" (2002) prin intermediul DEXonline


Mare scandal mare, jidanii sunt scandalizati ca nu se spune ca e un termen antisemit si rasist. Observati ca momentan pot sa zic jidani fara sa fiu antisemit, deci o sa profit un pic. Fata de alte stiri din Romania asta macar are un subiect, ala ca niste jidani s-au ofensat de ceva. SENZATIONAL!!! Poporul care se ofenseaza la orice (jidanii n.a.) s-a mai ofensat la o chestie, de data asta din inofensivul DEX (celalat DEX, ca eu sunt aproape inofensiv).

Propun o definitie mai jidoprieteneasca pentru DEX:
"jidan - un om extraordinar persecutat timp de secole pe nedrept de tine si de familia ta de dezaxati, lucru de care va trebui sa-ti aduci aminte in fiecare zi pentru tot restul vietii tale, izlamonazist antisemit ce esti"

Evident ca solutia multa mai normala ar fi sa cumpere DEX-ul asa cum au facut si cu ziarele si televiziunea, ceea ce probabil o sa si faca daca nu merge treaba cu vaicareala. Si atunci vom avea ocazia sa aflam, in locul minciunilor antisemite izlamonaziste, adevarul, adevarat, asa cum il aflam de exemplu chiar din Adevarul:
Spre exemplu stiati ca...? "...această piscină... era folosită de soldaţii romani pentru a se răcori după ce omorau evrei"
Sau ca tiglele erau marcate... "şi cu o labă de câine"?

De aici aflam cat de vinovati suntem fata de jidani ca urmasi ai poporului Roman, cat si ca anumite obiceiuri din vechime, cum ar fi spalatul, au disparut fara urma. Prin deductie putem afirma ca Romanii omorau numai evrei, sau ca numai dupa evrei se spalau. Imi inchipui ca badigardul de la piscina nu te lasa sa intrii daca nu prezentai o scula circumcisa la intrare. Imi inchipui ca un grup de oameni de stiinta romani ar trebui sa continuie cercetarile pentru a raspunde la intrebarea epocala:
"De ce nu se spalau romanii dupa ce se luptau cu dacii?"
Astept teoriile voastre, ca pe mine ma cam depaseste.


P.S. Am aflat ce inseamna antisemitismul conform normelor comuniste, deci, pentru mine, sfinte:


ANTISEMITÍSM s. n. Atitudine, concepție reacționară, rasistă, de ură contra evreilor, provocată de clasele exploatatoare, cu scopul de a crea diversiune și a sparge unitatea de luptă a clasei muncitoare. – Fr. antisémitisme. 
Conform Dictionarul Limbii Romane Moderne 1958

19 comentarii:

  1. @Dex
    Sunt consternata! Am citit articolul la care faci trimitere si iti inteleg indignarea din propriul articol. Accentul stirii nu cade pe descoperirea arheologica importanta pentru istorie, ci pe o posibila persecutare a evreilor, din acea vreme. Cine stie ce caine de pripas o fi trecut din greseala pe acolo, cat era teracota moale si nearsa in cuptor, si si-a lasat gherutza amprenta ca starurile de cinema. Evreii vad in orice un semn antisemit, drept consecinta o sa pretinda Orasul celor 7 coline.
    P.S. Legiunea romana avea piscine mai moderne decat are armata romana in zilele noastre.

    RăspundețiȘtergere
  2. @La Fee
    Aceste cuvinte antisemite ne doare. Cum crezi ca se simteau bietii evrei omorati cand romanii se spalau?

    RăspundețiȘtergere
  3. Numai imbecilitati am vazut pe site-ul ala. Dar sa fiu la subiect, mi se pare o descoperire arheologica importanta, sunt urmele unui Imperiu. Si da, e stupid ca pana si asta trebuie sa se invarta in jurul a cine a persecutat pe cine. Asa erau timpurile, dure, brutale, pe asta s-a construit societatea de azi. Legea junglei. Unii au invins si s-au racorit in piscina, altii... nu.

    Tata a stat 5 ani in Israel si de fiecare data cand vorbeste despre ei foloseste termenul ,,jidani", si nu neaparat pentru ca ii desconsidera. Din modul in care il foloseste el, pare a fi mai degraba un termen folosit de oamenii de rand, care ii cunosc pe evrei indeaproape, un termen ce denota ,,familiaritate". Asa mi s-a parut mie intotdeauna, dar na, cine stie ce antisemit o fi si tata :))

    Si ca sa revin la stire... Nu stiu, mie mi se pare normal sa te speli daca ai omorat un om si esti plin de sange. Ca sa vezi ce ti-e si cu normalitatea :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, se descopera o cada in Israel si apare pe prima pagina in ziare. De fapt orice rahat despre Israel apare pe prima pagina. Asta e jurnalismul pe bani si asta e comunitatea evreiasca, oameni care isi vad interesul personal in ciuda celorlati.

    Romanii au facut milioane de bai, ma indoiesc ca Adevarul a mai scri despre vreuna in afara de aia.

    RăspundețiȘtergere
  5. Romanii nu se spălau după ce se luptau cu dacii pentru că la cât era preţul gigacaloriei în SCDP(spaţiul carpato-danubiano-pontic)nu îşi permiteau, cu toate comorile lui Decebal şi ale lui Zamolxe luate la un loc. Oamenii au venit să facă un ban, nu să-l flituie aiurea.
    Poporul evreu se cheamă şi poporul ales. Ales să se creadă mai cu moţ, ales să facă cel mai mare scandal, ales să tulbure apele. Datorită talentului de a face bani, adică de a păcăli pe alţii, au atras de-a lungul timpului ura gazdelor mai mult sau mai puţin primitoare. Trist în toată povestea asta e faptul că Academia Romenă a acceptat să modifice ceva. Nu în sensul dorit de jidani, însă piciorul a fost băgat în uşă. Aşadar compromisul a fost făcut, cinste oamenilor ălora de ştiinţă, care au cedat presiunilor. Acuma şi ungurii or să vrea să schimbe cuvinte şi definiţii, şi turcii, şi tătarii, şi toţi ceilalţi. Aşa că să ne pregătim să inventăm cuvinte, să ne facem o nouă limbă, mai grea decât chineza, în aşa fel încât să putem să le transmitem ce-a zis vulpea la arici fără să ne înţeleagă.

    RăspundețiȘtergere
  6. @oretarzii
    Teoria gigacaloriei este intr-adevar foarte interesanta. Cat despre dictionarele noastre, Dumnezeu cu mila daca orice ciumpalac poate sa schimbe cuvintele pentru ca-l ofenseaza. Sau, ma rog, erau vreo 3000 de ciumpalaci ultima data. Pe criteriu numeric tiganii ar putea sa schimbe juma de DEX in romales. Misto!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Dex
    Unii vor sa devina computere!:)
    Eu zic sa-i lasam si cand se defecteaza, ti-i aduc eu la reparat!:D

    RăspundețiȘtergere
  8. Măcar un computer se mai poate repara, nu-i aşa Dex?

    RăspundețiȘtergere
  9. @Oretârzii
    Aha, ai aflat că fac spionaj pe bloguri!
    Dar sunt o zână de comitet, cu foarte mici defecte!
    Mi-a placut articolul tau!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ahahaha, începe să-mi placă Varaton din ce în ce mai mult :)

    RăspundețiȘtergere
  11. @Zefira
    Nu cumva tu esti Varaton!
    Mi-a fost dor de comentariile tale efervescente!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu, Zefira, dar acum sunt derutata, fiindca banuiesc ca unii scriu si cu alte nume! Stau la panda!

    RăspundețiȘtergere
  13. Fetelor, eu scriu cu pseudonim sau nick pentru că nu vreau să ştie fiică-mea că-mi fac de cap pe net, da?
    În altă ordine de idei, aş vrea să mai îndulcesc un pic nota de la primul comentariu , pentru că am sărit puţin calul referitor poporul evreu. Îmi fac mea culpa şi cu siguranţă că am exagerat scriind că evreii păcălesc pe alţii şi că fac scandal. Reformulez: sunt mai isteţi şi îşi apără identitatea, nu se lasă călcaţi în picioare. Ceea ce e de admirat, obiectiv vorbind. Am fost răuvoitor, admit.Acuma da-ţi cu pietre, dar eu recunosc atunci când greşesc. Am vreo câţiva prieteni evrei cu care am discutat deja chestia în cauză şi ei au zis că nu e problemă şi că garantează ei pentru mine. A fost invidie din partea mea, că nu se luptă şi românii din alte ţări să introducă "dor" în limbile alea străine.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Varaton
    Esti iertat. Dar, vorba lui Dex, ce-ai mancat de te-ai facut asa cuminte?
    Eu nu ma ascund de fiu-meu,ci de Curtea Scolii! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Aici nimeni nu iarta nimic fara aprobarea lu' Milogu! Iertarea se anuleaza!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Dex
    Am inteles, sa traiti!
    Nu mai fac!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Dex
    Drept sa iti spun, Ore tarzii m-a rugat sa ii fac o vraja in legatura cu o blogeritza, iar dupa ce am facut-o, nu a mai recunoscut ca a pretins vraja!
    Dex, cred ca Milogul ne-a abandonat. Suntem orfani! Dar bogati!
    Eu stau in bloc cu niste Hava Nagila, care mi-au mancat sufletul, sub aparenta de oameni cumsecade se fofileaza de la a da bani. M-au facut sa comand un geam termopan pentru un spatiu comun de pe palier, dar la plata s-au facut ca ploua. Si asa am dat eu ca fraiera 400 de euro. Evreul tot evreu. Sa jupoaie pe altii, dar la dat bani, IOC!

    RăspundețiȘtergere
  18. De atunci, bunica Hava Nagila, intinde rufele pe furis. Pur si simplu ma pandeste cand plec la scoala! :D
    Hava Nagilul canta la Filarmonica si de aceea are un snop de camasi speciale pentru papion. Noi nu avem decat doua. Una pentru Fat Frumos, iar alta pentru imparat. Intr-o zi ma suna ala mic la scoala. Mama, hai acasa ca din cate camasi de papion sunt la uscat, nu stiu care sunt ale noastre. Pe moment m-am infuriat. Ca nu puteam pleca. Apoi mi-am amintit ca baietii mei sunt uriasi. I-am zis lui Fat Frumos sa le caute la eticheta cu masurile si alea mai mari sunt ale noastre.
    Ma suna ala mic inapoi."Mama au aceeasi marime toate!". Cum dracul , m-am gandit, doar ala e mai scund ca baietii...Eh, si le-o fi luat in eventualitatea ca pana la pensie se mai inalta si se mai ingrasa.I-am zis lui ala mic."Cauta-le pe cele mai noi!"
    Sa ma credeti ca nici in ziua de azi nu stiu daca le-a luat pe ale noastre. Inclin sa cred ca da, ca Fat Frumos seamana cu imparatul. E vigilent! Si atent la detalii!

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !