Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

duminică, 13 februarie 2011

Egipt: O revolutie de poveste

Ma intreba cineva ce am facut saptamana asta... 
Am urmarit revolutia din Egipt!

Ce sa zic revolutie mai frumoasa decat asta nu prea s-a mai vazut, imi vine sa o iau de nevasta. Sunt oarecum optimist, spre deosebire de starea mea naturala, fata de lumea asta si tot ce misca in ea. Mi s-a demonstrat ca se poate sa te lupti si cu dictatura si cu banii si cu fatarnicia si cu lipsa de umanitate. A fost distrus un mit cladit cu grija si cu miliarde, si anume mitul arabului salbatic care nu stie altceva decat sa omoare. Sute de mii de egipteni au "luptat" pasnic cu un regim corupt sustinut fatis de SUA si Israel si au castigat. Macar pentru moment.
Un mare "sa traiesti frate!!!" pentru Al Jazeera care a facut revolutia asta posibila prin agresivitatea si incapatanarea cu care a insistat sa o prezinte in direct publicului larg. Sunt ferm convins ca fara transmisia Al Jazeera egiptenii ar fi sfarsit sub senile de tanc pe pagina a 5-a a trusturilor "respectabile" de presa CNN, BBC, Fox, etc. Pentru cei care s-au saturat de aceleasi stiri anti-arabe si pro-dictatura regurgitate din '60 de aceleasi mandre reprezentante ale media, recomand doua site-uri, aflate ceva mai aproape de lumea araba: Mondoweiss si The Angry Arab. Nu stiu altii cum sunt, dar mie imi place libertatea, si o doresc tuturor, cu plusurile si minusurile ei, fata de ideal, d-aia nu pot sa suport fatarnicia celor care pe TV se dau democrati si in culise imping miliarde ca sa-si atinga scopurile.

Acum ca Mubarak e la Tusnad, la bai, ce urmeaza? Pai momentan e o conducere militara, deci o alta dictatura. Desi armata s-a comportat exemplar, din cate spun putinele surse de incredere, exista un mare pericol ca sa se inlocuiasca un dictator cu altul. Sunt extrem de convins ca SUA si Israelul lucreaza din greu sa mentina situatia de dictatura militara de frica sa nu cumva sa de-a dracul si Gaza sa nu mai moara de foame. A foat o lupta grea, care cred ca de fapt abia incepe. Vor mai iesi egiptenii in strada dupa 6 luni daca armata nu asigura alegeri democratice? Greu de spus! Mai ales ca atunci mingea se va juca pe teren evreiesc, cu arbitrii din SUA, si nu o sa mai fie prinsi pe teren gresit.

Dar sa fiu pesimist aiurea. Ce voiam sa zic este:

"Jos palaria dragi egipteni, meritati libertatea si democratia, ati luptat pentru ea! Sper sa treceti toate obstacolele care vi se pun in cale si sa ajungeti o tara fruntasa in lume!"

20 de comentarii:

  1. Mi se pare mie, sau parcă parcă am mai văzut filmul ăsta undeva?!

    RăspundețiȘtergere
  2. vroiau sa se iubeasca in pace astazi de Valentine's Day...
    oricum nu prea imi place influieta SUA,prin lumea araba. Ca nu o sa mai fie frumos in viitor. daca se supara una se supara toate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Milogul nu lasa pe nimeni sa se supere!

    RăspundețiȘtergere
  4. Din imaginea care insoteste frumoasa ta expunere lipseste chipul zeului Ptah,patronul Egiptului~Aegyptos(lat.)~ Aiguptos(gr.)~Hut ka Ptah(antica fraza egipteana "hwt k3 pth"). Numele zeului a dat numele tarii, dar si bagajul mitic. Ptah era adesea reprezentat ca un barbat/taur sustinand cu coarnele discul solar.Semnifica "ideea" si "verbul". Adica "a gandi" si "a face" ceea ce gandesti. Mitologia noastra e a ciobanului care iti da cu parul in cap "pe l-apus de soare". Asta ne deosebeste de egipteni. Cu adevarat o revolutie de poveste!

    RăspundețiȘtergere
  5. Informatia este dupa V. Kernbach, "Dictionar de mitologie".

    RăspundețiȘtergere
  6. من مصر باستان، فارسی نمی دانم، من فقط می دانم!

    RăspundețiȘtergere
  7. من تو من رو با طلا و جواهر کد طاق مصر منتشر شد!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am fost la sedinta cu parintii! Voi unde sunteti? Ori ati plecat toti in Egipt sa sarbatoriti fara mine!/ fara mine?

    RăspundețiȘtergere
  9. @Altruista SA
    Eu vreau sa fiu faraon! Am zis! Piua! Stop pe rosu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bine, atunci pot să fiu eu faraoniță ? :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma ameninti?!? :D
    Conform traditiei ar trebui sa fim frati ca sa ocupam simultan cele 2 posturi!
    Asta daca nu cumva vrei sa fi faraoanca mea si sa facem multi puradei pe care sa-i trimitem la shutit cinstit in streinatate, ca sa duce si noi o viata decenta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Altruista, inainte de a-i raspunde lui Dex, vezi daca nu ti-ar placea mai mult cu un cazac viteaz cum e Bohun din "Prin foc si sabie"! Cneaghina Helena a hotarat sa faca ce se cuvine, calcandu-si pe inima, asa ca impetuosul Bohun e liber!

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !