Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

joi, 24 februarie 2011

Dragobete

    Dragobetele, sarbatoare de la daci? Totusi prima atestare a sarbatorii ne vine din secolul 19 si dupa etimologie se pare ca e de origine slava. N.A Constantinescu  ataca etimologic cuvintul "Drag" si ii defineste originea slava care descrie un "gandac" de culoare aramie verde deschis pe spate cu puncte albe.
    Deci dragi gandaci nationalisti iubareti din fire, etimologic nu putem fi siguri de ceva pina nu avem surse, de preferat scrise, dar asta nu ne impiedica sa facem speculatii.
    Cateva mentionari ar putea fi gasite din perioada evului mediu, "rogobetele" care a fost inventat, asa cum ne-am obisnuit de biserica, dar nu din proprie initiativa ci din nevoie. 
    Biserica a obisnuit sa suprapuna tot felul de sarbatori crestine peste sarbatorile barbare si pagine bineinteles, gasite pe teritoriile crestinate cu crucea infipta`n cap si respiratia calului in ceafa. 
    Asa putem presupune ca de fapt si aceasta sarbatoare a fost inventata pentru ca deja exista una probabil de pe vremea dacilor si trebuia asimilata ca sa poata fi compromisa si uite asa  pe 24 februarie exista sarbatoarea "aflarii capului sfantului Ioan Botezatorul".
    In Republica Moldova prin anul 2006 s-a facut o manifestatie pentru promovarea sarbatorii Dragobete si bineinteles biserica ortodoxa a tinut sa sublinieze ca "nu ne mai putem intoarce la sarbatorile pagine din vechime".
    Sau ne putem intoarce? Sau luam altele gen sf. Valentin? Sau asteptam pe sfintul Adonis cu vin rosu parfumat si aventuri delicioase de o noapte, doua, fara obligatii, cu scopul cunoasterii aproapelui dezbracat in vederea intalnirii undeva pe la mijloc?

  PS. Nu raspundeti la ultima intrebare. 

Multumesc pentru timpul acordat articolului.
 



9 comentarii:

  1. Daca e sa ne luam dupa ornitologi, Dragobetele este "logodna pasarilor"! In aceste zile se formeaza cuplurile! (Am vazut eu la porumbeii mei ca asa e!)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaa, dragobetele, sarbatoarea trendinezilor romani de pretutindeni.
    Azi e?
    Sa urez si eu tuturol doamnelor si domnisoarelor indragostite traditionalul: "Bai Batman, eu ce mananc????"

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-ar dori maritul Dex sa manance? Avem medalion de caprioara cu sos de fructe de padure! (din caprele alea pe care m-ai trimis sa le pasc pe Libertatea 12)!

    RăspundețiȘtergere
  4. @La fee
    Nu trebuia sa iei in serios pascutul caprelor pe Libertatea 12 si aici pe Planeta Click Pi 3,14 in districtul Can Can aveam pasuni bune. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @La Fee
    De mancare am zis!!! Ce sa fac eu cu medalioane??? Bine ca nu mi-ai luat cercei!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. De mancare era medalionul, Dex! Vrei sa iti spun cu se pregateste?

    RăspundețiȘtergere
  7. Milogule, am sa trimit niste sclavi sa faca unele prospectiuni si daca imi convine, poate o sa pasc niste iezi tibetani, sa ai un pled de soi cand te mai dai tu mare explorator!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce harnica am fost ieri!...Lui Dex i-am facut gratar din cotlete de caprioara(da fapt era miel),iar Milogului i-am impletit o patura din lana de ied tibetan...ce m-a prostit sarbatoarea asta!

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !